Hur fungerar det?

När du ska lämna in kläder

Första gången du ska lämna in kläder eller leksaker till butiken, registrerar jag ditt namn, telefonnummer och e-mail och du blir då medlem. När du sen lämnar varor blir de inlagda på ditt medlemsnummer. När varan säljs registrerar datorn det och din provision registreras på ditt konto och betalas ut i början på efterföljande månad.

Kläderna får hänga uppe i drygt två månader eller för tillfället längre. Sen hämtar du, om du vill, tillbaka dina kläder. Vill du inte ha tillbaka dom rear jag ut dom om det finns plats i butiken, annars åker de vidare till bättre behövande, dvs då är det ingen provision till inlämnaren. När jag, efter drygt två månader anser att de ska hämtas, sms:ar jag dig och du bestämmer om du hämtar tillbaka varorna eller vill låta dom stanna (skänka dom alltså). Ser jag att osålda varor återvänder säljer jag dom utan provision.

Hur ofta får man lämna?

Du har möjlighet att lämna en normalstor typ papkasse, ej sopsäcks storlek, med kläder och en med leksaker i veckan just nu men det kan ändras och kan även bli inlämningsstopp. Se hemsidan eller ring innan ni kommer in med det för säkerhetskull. Mellan oktober och januari har du även möjlighet att lämna en kasse med ytterkläder. Håll utkik på hemsidan under aktuellt om jag söker något speciellt, detta kan du i så fall lämna utöver.

Jag tar normalt inte emot sängar, vagnar eller andra större grejer, men har du något, skicka ett mejl/SMS med bild och fråga. Har jag plats eller har fått en förfrågan från annan kund, så kan vi lösa det. Ev kan vi hänga upp bilden så andra kunder har möjlighet att se.

Vem bestämmer priset?

Kunden har alltid möjlighet att lämna önskemål om prissättning om ni lämnar dyrare varor, märkeskläder etc, men det är butiken som bestämmer i slutänden. Jag måste tyvärr ligga lågt med kundens provision i början innan allt kommit igång ordentligt, förhoppningen är dock att provisionen till kund kan öka så småningom. Kunden får ca 25 % av försäljningspriset. Övriga 75% är ej ren vinst för mig, det går till hyran på lokalen, skatt/moms. Avgifter som krävs för att jag ska kunna hålla öppet. Har jag tur kan jag plocka ut 10-20%. Den som tjänar mest på detta är alltså du som lämnar in.
Vid högre försäljning, desto bättre utbetalning i framtiden. Målet är att ni ska kunna få 40% men där är vi på långa vägar inte än. Det krävs betalande kunder också, inte bara inlämnade kläder.

Skicket ska vara fint, dvs helt, rent, fräsch, djurhårsfritt och gärna struket, slätt åtminstone.

Om du som medlem handlar varor för över 500 kronor, från andra säljare, får du 10% medlemsrabatt. Det är dock ditt eget ansvar att säga att du är medlem och ange medlemsnummer. Det fungerar ej att “låna ut” sitt medlemsnummer. Det kommer kontrolleras i kassan och vid osäkerhet får kunden visa ID-kort

Lämna in kläder eller leksaker som barnen vuxit från